Kategorie
 
 
 
 
 

Reklamační řád internetového obchodu www.exterio.cz

Reklamační řád

 

I. Obecná ustanovení

1.1. Tento reklamační řád se vydává v souladu se zákonem č. 40/1964 Sb. – občanský zákoník v platném znění (dále jen "občanský zákoník"), zákonem č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o ochraně spotřebitele"), zákonem č. 102/2014 Sb., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo prostory prodávajícího, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č.  22/2004 Sb., o elektronickém obchodu, ve znění pozdějších předpisů. A upravuje právní vztah mezi Prodávajícím, kterým je:

1.2. Prodávajícím je společnost

Obchodní název: LTG, s. r. o.Sídlo: Studená 4B, 821 04 Bratislava - Ružinov, Slovenská republika

Zapsána v rejstříku Městského soudu Bratislava III, Oddíl Sro, Vložka číslo 60740/B

IČO: 44 908 920

DIČ: 2022911242

IČ DPH: SK2022911242

Bankovní účet:

číslo/kód účtu: 5177577772/0900

IBAN: SK14 0900 0000 0051 7757 7772

SWIFT: GIBASKBX

Prodávající je plátcem DPH / daně z přidané hodnoty /

(dále jen "prodávající") a každou osobu, která je kupujícím zboží nebo služeb nabízených prodávajícím na internetových stránkách prodávajícího a která vystupuje jako spotřebitel ve smyslu ustanovení všeobecných obchodních podmínek zveřejněných na internetových stránkách prodávajícího, tohoto reklamačního řádu a příslušných právních předpisů vymezujících spotřebitele, v souladu s platnými právními předpisy Slovenské republiky, zejména zákony: zákon č. 102/2014 Sb., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží  nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo prostory prodávajícího, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

1.3. E-mailový a telefonický kontakt na prodávajícího je:

E-mail: reklamacie@exterio.sk

+420 227 072 274

1.4. Adresa pro zasílání dokumentů, reklamací, odstoupení od smluv apod. je:

LTG, s. r. o.- www.exterio.cz, Hlavní sklad – 3, Pri Šajbách 1, 831 06 Bratislava, Slovenská republika

1.5. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti kupujícího, který je spotřebitelem při uplatnění práv z vad věci (zboží) nebo služeb ve smyslu uzavřené smlouvy o dálkové prodeji s prodávajícím prostřednictvím www.belini.cz elektronického obchodu prodávajícího.

1.6. Kupujícím je každá osoba (fyzická nebo právnická osoba), která uzavřela kupní smlouvu s prodávajícím, a to prostřednictvím internetových stránek prodávajícího nebo jinými komunikačními prostředky na dálku.

1.7. Spotřebitelem je kupující, který je fyzickou osobou a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím internetových stránek prodávajícího nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.

1.8. Tento reklamační řád upravuje právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a Prodávajícím. S výjimkou případů uvedených v části 4.12 tohoto Reklamačního řádu (Prohlášení prodávajícího o záruční době, v případě, že kupující nejedná jako spotřebitel).

1.9. Produkty (dále jen "Věci" nebo "Produkty") jsou zboží, služby, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejňovány na Internetových stránkách Prodávajícího.

II. Odkazy

2.1. Na vztahy z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služeb (jakož i jiné právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplývat) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy nejednají v rámci své podnikatelské činnosti (spotřebitelé), se kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. – občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, uplatňují také zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování zboží  služby na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo prostory prodávajícího a zákona č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele.

2.2. Právní vztahy vyplývající z výkonu práv z odpovědnosti za vady mezi prodávajícím a kupujícím, který je právnickou osobou nebo fyzickou osobou podnikatelem, který jedná v rámci své podnikatelské činnosti (osoby, které nejsou v postavení spotřebitele), se řídí zákonem č. 513/1991 Sb. – obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů. S výjimkou případů uvedených v části 4.12 tohoto Reklamačního řádu (Prohlášení prodávajícího o záruční době, v případě, že kupující nejedná jako spotřebitel).

2.3. Ve smyslu § 3 odst. 1 písm. n) zákona č. 102/2014 Sb. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné zvláštní příslušné kodexy chování, k jejichž dodržování se prodávající zavázal, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, která definují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám nebo podnikatelským odvětvím, pokud to nestanoví zákon,  nebo jakýkoli jiný zákon nebo opatření orgánu veřejné moci), které se prodávající zavázal dodržovat, a způsob, jakým se s nimi spotřebitel může seznámit nebo získat jejich znění.

III. Odpovědnost prodávajícího za vady výrobků (zboží a služeb)

3.1. Prodávající je povinen dodat věc (zboží) nebo službu v souladu s uzavřenou kupní smlouvou, tj. v požadované kvalitě, množství a bez vad (věcných, právních).

3.2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodávaná věc nebo služba při převzetí kupujícím. Pokud se nejedná o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka). Prodávající doporučuje kupujícímu, aby vady zboží nebo služeb bez zbytečného odkladu uplatnil u prodávajícího. U použitých věcí prodávající neodpovídá za vady způsobené jejich užíváním nebo opotřebením. U položek prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.

3.3. Kupující je oprávněn si před převzetím prodanou věc nebo službu prohlédnout.

IV. Záruční doba

4.1. Záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba na použitou položku je 12 měsíců. Záruční doby začínají běžet od převzetí položky nebo služby kupujícím.

4.2. Nejedná-li se o předměty podléhající rychlé zkáze nebo použité věci, odpovídá prodávající za vady, které vzniknou po převzetí věci v záruční době (záruka). Záruční doba je 24 měsíců. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní přiloženém uvedena doba použití, nekončí záruční doba před uplynutím této lhůty.

4.3. Je-li věc použita, mohou se kupující a prodávající dohodnout i na kratší záruční době, nejméně však 12 měsíců.

4.4. Pro položky, které jsou určeny k delšímu užívání, stanoví zvláštní pravidla záruční dobu delší než 24 měsíců. Záruční doba delší než 24 měsíců se může vztahovat i na některou část položky.

4.5. Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemně (záruční list). Pokud to povaha věci umožňuje, stačí místo záručního listu vydat doklad o koupi.

4.6. By prohlášení v záručním listě vydaném kupujícím nebo v reklamaci může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené tímto zákonem. V záručním listu stanoví prodávající podmínky a rozsah této záruky.

4.7. Záruční doby začínají běžet od převzetí věci kupujícím. Má-li být zakoupená věc uvedena do provozu jiným podnikatelem než prodávajícím, počíná záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost k provedení služby.

4.8. Dojde-li k výměně za novou položku, začne záruční doba běžet znovu od převzetí nové položky.

4.9. Dojde-li k výměně části nové věci, kterou povaha věci dovoluje, začne záruční doba na tuto část běžet znovu od okamžiku převzetí nové věci. Totéž platí, pokud dojde k výměně části položky, na kterou byla poskytnuta záruka.

4.10. Práva z odpovědnosti za vady věci, na kterou se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud nebyla uplatněna v záruční době.

4.11. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží předmětem reklamace. Práva z odpovědnosti za vady zboží, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud nebyla uplatněna v záruční době.

4.12. V návaznosti na § 429 odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb. – obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, prodávající prohlašuje, že v případě délky záruční doby v obchodních vztazích mezi prodávajícím a kupujícím, který nejedná jako spotřebitel, přebírá prodávající záruku za jakost zboží a služeb po dobu 12 měsíců.

Kupující je povinen uplatnit práva z odpovědnosti za vady předmětů podléhajících rychlé zkáze nejpozději v den následující po koupi; v opačném případě práva zaniknou.

Záruční doba začíná běžet v souladu s ustanoveními čl. IV, bod 4.1 tohoto reklamačního řádu.

V. Postup při uplatnění práv z odpovědnosti za vady (Reklamace)

5.1. Kupující je oprávněn uplatnit práva z odpovědnosti za vady věcí, zboží nebo služeb na adrese: LTG, s. r. o.- www.exterio.cz, Hlavní sklad – 3, Pri Šajbách 1, 831 06 Bratislava, Slovenská republika.

Kupující může vždy využít práva podat reklamaci osobně v některé ze zařízení prodávajícího, ve kterých je přijetí reklamace vzhledem k povaze věci možné, nebo v sídle prodávajícího nebo prostřednictvím třetích osob, např. přepravních společností, přepravních společností, Slovenské pošty apod. Prodávající doporučuje kupujícím, aby k uplatnění reklamace použili reklamační formulář. Výše uvedený formulář je volně přístupný na Internetových stránkách prodávajícího.

Prodávající při reklamaci doporučuje kupujícímu, aby předložil fakturu, záruční list nebo jiný doklad prokazující koupi reklamovaného zboží nebo služeb od prodávajícího. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby při reklamaci popsal vadu zboží nebo služeb.

5.1.1. V případě, že kupující reklamuje zboží nebo službu jinak než osobně, doporučuje prodávající kupujícímu zaslat zboží spolu s podrobným popisem vady zboží a dokladem prokazujícím koupi zboží od prodávajícího (např. doklad o zaplacení, faktura, záruční list), a to za účelem urychlení reklamačního procesu.

5.1.2. V případě reklamace doporučujeme zaslat zboží v doporučené podobě. Prodávající doporučuje nezasílat zboží formou dobírky, které prodávající nepřevezme.

5.1.3. Prodávající je povinen při reklamaci vystavit spotřebiteli potvrzení. Je-li reklamace podána prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, je prodávající povinen neprodleně doručit spotřebiteli potvrzení o reklamaci; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o podání reklamace nemusí být doručeno, pokud má spotřebitel možnost prokázat reklamaci jiným způsobem.

5.1.4. Prodávající je povinen vystavit písemný doklad o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů ode dne podání reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace, pokud lhůta pro její vyřízení začala běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím.

5.1.5. Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, zaplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou žádostí o převzetí plnění nebo jeho odůvodněným odmítnutím.

5.2. Vyřízením reklamace není dotčeno právo spotřebitele na náhradu škody podle zvláštního předpisu.

5.3. Prodávající je povinen stanovit způsob vyřízení reklamace dle § 2 písm. m) zákona č. 250/2007 Sb. v platném znění (v rámci vyřízení reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, zaplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou žádostí o převzetí plnění nebo jeho odůvodněným odmítnutím)  neprodleně, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li vyžadováno komplexní technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace je reklamace vyřízena neprodleně, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne podání stížnosti. Převezme-li prodávající předmět reklamace později, než je den podání reklamace, počítají lhůty pro vyřízení reklamace podle tohoto odstavce běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím; nejpozději však v okamžiku, kdy prodávající znemožní nebo zabrání přijetí předmětu reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy nebo má právo na výměnu výrobku (předmět reklamace) za nový výrobek.

5.4. Pokud spotřebitel podal reklamaci na výrobek během prvních 12 měsíců od nákupu, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posudku; bez ohledu na výsledek znaleckého posudku nemusí být po spotřebiteli požadována náhrada nákladů na znalecký posudek nebo jiných nákladů souvisejících se znaleckým posudkem. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace.

5.5. Pokud spotřebitel podal reklamaci na výrobek po 12 měsících od nákupu a prodávající ji zamítl, je osoba, která reklamaci vyřídila, povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel výrobek zaslat k odbornému posouzení. Je-li výrobek zaslán k odbornému posouzení určené osobě, nese náklady na znalecký posudek, jakož i veškeré další související účelně vynaložené náklady, prodávající bez ohledu na výsledek znaleckého posudku. Prokáže-li spotřebitel odpovědnost prodávajícího za vadu odborným posouzením, může reklamaci podat znovu; záruční doba neběží v průběhu provádění znaleckého posudku. Prodávající je povinen uhradit spotřebiteli do 14 dnů ode dne opětovného podání reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré související účelně vynaložené náklady. Reklamaci nelze zamítnout.

5.6. Spotřebitel má právo na náhradu nezbytných nákladů (zejména poštovného, které zaplatil při zaslání reklamovaného zboží) vzniklých v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady zboží a služeb. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci nebo služby má spotřebitel také právo na náhradu nákladů na takové odstoupení.

5.7. Údaje o odborném posouzení ve smyslu bodu 5.4 tohoto článku:

Odborné posouzení zahrnuje:

a) identifikaci osoby provádějící odborné posouzení;

b) přesnou identifikaci dotyčného výrobku;

c) popis stavu produktu;

d) výsledek posouzení;

e) datum, kdy bylo provedeno odborné posouzení.

5.8. Pokud to povaha výrobku umožňuje, je spotřebitel povinen předat výrobek prodávajícímu (určené osobě) při uplatnění reklamace. Pokud povaha výrobku neumožňuje dodání výrobku prodávajícímu (určené osobě), může spotřebitel při reklamaci požadovat odstranění vady v místě, kde se výrobek nachází, nebo se s prodávajícím (určenou osobou) dohodnout na způsobu přepravy výrobku.

5.9. Doba od uplatnění práva odpovědnosti za vady do doby, kdy byl kupující povinen věc po skončení opravy převzít, se do záruční doby nezapočítává. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a době jejího trvání.

VI. Práva kupujícího při uplatnění práv z odpovědnosti za vady

6.1. Jedná-li se o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její odstranění bezplatně, včas a řádně. Prodávající je povinen odstranit vadu bez zbytečného odkladu.

6.2. Namísto odstranění vady může kupující požadovat výměnu věci nebo, pokud se vada týká pouze části věci, výměnu dílu, pokud to pro prodávajícího nezpůsobí nepřiměřené náklady s ohledem na cenu zboží nebo závažnost vady.

6.3. Namísto odstranění vady může prodávající vždy vyměnit vadnou věc za vadnou, ledaže by to kupujícímu způsobilo vážné obtíže.

6.4. Jedná-li se o vadu, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání věci jako bezvadné věci, má kupující právo věc vyměnit nebo má právo odstoupit od smlouvy. Stejná práva náleží kupujícímu v případě odstranitelných vad, ale pokud kupující nemůže věc řádně užívat z důvodu opakování vady po opravě nebo z důvodu většího počtu vad.

6.5. V případě jiných neodstranitelných vad má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny věci.

VII. Závěrečná ustanovení

7.1. Tento Reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek a Zásad ochrany osobních údajů těchto Webových stránek. Dokumenty – Všeobecné obchodní podmínky a zásady ochrany osobních údajů této webové stránky jsou zveřejněny na doméně webových stránek prodávajícího.

7.2. V případě změny Reklamačního řádu se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí Reklamačním řádem platným a platným v době uzavření Kupní smlouvy až do okamžiku jejího ukončení.

7.3. Tento Reklamační řád je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění na Internetových stránkách Prodávajícího dne 05.08.2023.

Reklamační formulár najdete TADY.

 
 
 
Výhodné balíky
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verze