Všeobecní obchodní podmínky internetového obchodu www.exterio.cz

Kategorie
 
 
 
 
 

Všeobecní obchodní podmínky internetového obchodu www.exterio.cz

Obchodné podmienky

 

I. Úvodní ustanovení a definice

1.1. Tyto všeobecní obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují právní vztahy mezi Společností:

Obchodní název: LTG, s. r. o.

Sídlo: Studená 4B, Bratislava – Ružinov 821 04, Slovenská republika

Zapsána v rejstříku Městského soudu Bratislava III, Oddíl Sro, Vložka číslo 60740/B

IČO: 44 908 920

DIČ: 2022911242

IČ DPH: SK 202291124

Bankovní účet:

Číslo účtu / kód: 5177577772/0900

IBAN: SK14 0900 0000 0051 7757 7772

SWIFT: GIBASKBX

Prodávající je plátcem DPH / daně z přidané hodnoty /

(dále jen "prodávající") a každou osobu, která je kupujícím zboží nebo služeb nabízených prodávajícím na internetových stránkách prodávajícího a která vystupuje jako spotřebitel ve smyslu jiných ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů vymezujících spotřebitele, v rámci platných právních předpisů Slovenské republiky, zejména zákonů: zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na základě smlouvy uzavřené na základě smlouvy uzavřené na základě  vzdálenost nebo smlouva uzavřená mimo prostory prodávajícího, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 22/2004 Sb., o elektronickém obchodu, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění, zákon č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

1.1.1. E-mailový a telefonický kontakt na prodávajícího je:

E-mail: info@exterio.cz

+420 227 072 274

1.1.2. Adresa pro zasílání dokumentů, stížností, odstoupení od smluv apod. je:

LTG, s. r. o.- www.exterio.cz, Hlavní sklad – 3, Pri Šajbách 1, 831 06 Bratislava, Slovenská republika

1.2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a Prodávajícím.

1.3. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmem Elektronický obchod a pojmem Internetový obchod.

1.4. Kupujícím je každá osoba (fyzická nebo právnická osoba), která zaslala objednávku zejména prostřednictvím internetových stránek prodávajícího nebo jiného komunikačního prostředku na dálku.

1.5. Spotřebitelem je kupující, který je fyzickou osobou a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím webové stránky prodávajícího nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.

1.6. Na smluvních vztahy (jakož i jiné právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s Kupujícími, kteří jednají v postavení právnických osob, nebo s fyzickými osobami – podnikateli, kteří jednají v rámci své podnikatelské činnosti (Kupující, kteří nevystupují jako spotřebitelé) se řídí ustanoveními zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

1.7. Pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek se smlouvou uzavřenou na dálku rozumí smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem sjednaná a uzavřená výhradně jedním nebo více prostředky komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele, zejména prostřednictvím použití webové stránky nebo jiných prostředků komunikace na dálku.

1.8. Pojem Kupní smlouva zahrnuje kupní smlouvu na produkty a smlouvu o dodávce služby ve smyslu textu uvedeného v těchto obchodních podmínkách.

1.9. Produkty (dále jen "Věci" nebo "Produkty") jsou zboží nebo služby, které jsou určeny k prodeji a jsou rovněž zveřejněny na Internetových stránkách Prodávajícího.

1.10. Prodávající je zároveň provozovatelem elektronického systému, jehož prostřednictvím provozuje webové stránky na doméně zvané www.exterio.cz.

1.11. Příslušným orgánem, který dohlíží na zákonnost ochrany spotřebitele, je:

Inspektorát Slovenské obchodní inspekce

se sídlem v Bratislavě pro Bratislavský kraj

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava

Odbor dohledu

tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

Fax č. 02/58 27 21 70

E-mail: ba@soi.sk

Webový odkaz pro podávání stížností: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

1.12. Reklamace nebo podněty mohou být rovněž adresovány přímo Prodávajícímu na adresu uvedenou v bodě 1.1.2 těchto VOP. Prodávající zároveň doporučuje Kupujícímu, aby reklamace a podněty (za účelem urychlení zpracování) adresovali na e-mailovou adresu Prodávajícího: info@belini.cz.

Jakákoli stížnost nebo reklamace bude posouzena a vyřízena prodávajícím do 10 pracovních dnů od jejího obdržení. Prodávající informuje kupujícího o jeho vyřízení ve stejné formě, v jaké kupující doručil reklamaci nebo reklamaci prodávajícímu.

1.13. Podle § 3 odst. 1 písm. n), zákona č. 102/2014 Sb. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné zvláštní příslušné kodexy chování, ke kterým se prodávající zavázal je dodržovat, přičemž kodex chování je chápán jako dohoda nebo soubor pravidel, která definují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám nebo podnikatelským odvětvím, pokud to není stanoveno zákonem,  nebo jiné právní předpisy nebo opatření orgánu veřejné moci, které se prodávající zavázal dodržovat, a způsob, jakým se s nimi spotřebitel může seznámit nebo získat jejich text.

II. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy

2.1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy kupujícím je zaslání objednávky výrobků kupujícím, prováděné zejména prostřednictvím webových stránek prodávajícího, případně jinými komunikačními prostředky na dálku.

2.2. K uzavření kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím dochází okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky kupujícímu, vytvořeného kupujícím v souladu s bodem 2.1 těchto VOP prodávajícím (elektronicky na e-mailovou adresu kupujícího zvolenou kupujícím v procesu vytváření objednávky).

2.3. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech povinností prodávajícího a kupujícího.

2.3.1. Kupní smlouvu lze ukončit i v jiných případech vymezených právem Slovenské republiky, zejména dohodou stran, odstoupením od smlouvy spotřebitelem a v obdobných případech.

2.4. Prodávající informuje kupujícího, že v případě objednání produktů kupujícím je objednání spojeno s povinností zaplatit kupujícímu, a to formou platby zvolenou kupujícím.

III. Kupní cena a platební podmínky

3.1. Cena zboží a služeb objednaných prostřednictvím Internetových stránek Prodávajícího (dále jen "kupní cena") je uvedena samostatně u každého produktu a je platná okamžikem podání objednávky Kupujícím.

3.2. Základní měnou je česká koruna.

3.3. Kupní cena zboží nebo služeb uvedených na Internetových stránkách Prodávajícího je celková cena zboží nebo služeb včetně všech daní a je jasně uvedena na Internetových stránkách Prodávajícího.

3.3.1. Kupní cena zboží nebo služeb nezahrnuje náklady na dopravu ani jiné náklady spojené s dodáním výrobků

IV. Platební metody

4.1. Za zboží a služby na webových stránkách prodávajícího můžete platit následujícími způsoby:

4.1.1. V hotovosti nebo platební kartou přímo v obchodě, poplatek 0,- Kč

4.1.2. Přes platební bránu 24pay (okamžitá platba, online platba bankovní kartou, platba převodem), poplatek 0,- Kč

4.1.3. Platba převodem na bankovní účet prodávajícího na základě vystavené faktury / předfaktury, poplatek 0,- Kč

4.1.4. Dobírka, poplatek 0,- Kč

4.1.5. Použití slevových kupónů vydaných nebo schválených společností LTG s.r.o. (V rámci uzavření jedné kupní smlouvy je možné použít maximálně jeden slevový kupón k úhradě – různé slevy a slevové kupóny nelze vzájemně kombinovat.), poplatek 0,- Kč

V. Dodávka produktů

5.1. V případě, že kupující zvolil jako způsob platby za objednávku dobírku, je prodávající povinen objednávku splnit a dodat kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději do 365 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 2.2 a násl. tyto VOP.

5.1.1. V případě, že kupující zvolil jako způsob platby za objednávku jinou formu platby než dobírku, je prodávající povinen objednávku splnit a dodat kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději do 365 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 2.2 a násl. tyto VOP a zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu. V případě, že byly splněny obě podmínky uvedené v bodě 5.1.1 těchto VOP (tj. pokudbyla kupní smlouva uzavřena a celková cena objednávky byla prodávajícímu uhrazena), je prodávající povinen dodat kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději do 365 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.

Obvyklá dodací lhůta produktu je uvedena u každého produktu zvlášť a znamená, do kolika pracovních dnů obvykle produkt expedujeme (zásilku předáváme dopravci). Při jeho určování vycházíme ze zkušeností dodavatelů a zákazníků a také z aktuální dostupnosti u dodavatelů.

Provozovatel dodá zboží Zákazníkovi co nejdříve po obdržení elektronického formuláře s objednávkou v dodacích lhůtách uvedených na webových stránkách Provozovatele.

5.2. Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená kupujícím v objednávce.

5.3. Dodání produktu provádí prodávající vlastními prostředky do rukou kupujícího (nebo oprávněné osoby kupujícího k převzetí produktu) nebo prostřednictvím třetích osob (dopravních a přepravních společností).

5.4. Dodání produktu se provádí jeho převzetím kupujícím (nebo osobou oprávněnou kupujícího k převzetí produktu).

5.5. Prodávající může zaslat zboží, které je kupujícímu okamžitě k dispozici, a zbývající část objednávky dodat dodatečně ve lhůtě, která je v souladu s dodací lhůtou dle těchto VOP, avšak pouze v případě, že kupujícímu nevzniknou v důsledku jednání prodávajícího žádné dodatečné náklady, a to pouze v případě, že s tím kupující souhlasí.

5.6. Prodávající je povinen dodat kupujícímu výrobky v objednaném množství a kvalitě spolu s daňovými doklady souvisejícími s objednávkou a dalšími doklady, pokud existují a jsou typické pro dané výrobky nebo služby.

VI. Stažení produktu

6.1. Nebezpečí škody na výrobku a odpovědnost za škodu na výrobku přechází na kupujícího pouze jeho řádným převzetím, a to bez ohledu na to, zda kupující převezme výrobek osobně nebo prostřednictvím oprávněné/oprávněné třetí osoby. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby při převzetí objednávky zkontroloval přijatou objednávku.

6.2. Vlastnictví produktů přechází na kupujícího převzetím produktů kupujícím v místě dodání určeném kupujícím.

6.3. Prodávající má právo na řádnou a včasnou úhradu ceny objednávky kupujícím za dodané zboží.

VII. Způsoby přepravy výrobků a cena za jejich přepravu

7.1. Způsob dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:

7.1.1. Druhy dopravy:

7.1.1.1. Kurýrní služba a doručení vlastními zaměstnanci společnosti LTG s.r.o.

7.1.2. Ceny dopravy:

7.1.2.1. Cena za přepravu kurýrní službou, pokud je celková cena produktů v jedné objednávce nižší než 1 000,- Kč = 149,- Kč

7.1.2.2. Cena za přepravu kurýrní službou, pokud je celková cena produktů v jedné objednávce rovna nebo vyšší než 1 000,- Kč (včetně) a nižší než 2 500,- Kč = 199,- Kč

7.2. V případě, že celková kupní cena produktů v jedné objednávce kupujícího je vyšší nebo rovna 2 500,- Kč, je cena za zvolený způsob dopravy 0,- Kč (zdarma).

VIII. Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy bez udání důvodu

8.1. Pokud prodávající včas a řádně poskytl spotřebiteli informaci o právu odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Sb., je spotřebitel oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo prostory prodávajícího do 14 dnů ode dne:

a) převzetí zboží podle bodu 8.1.1 těchto VOP v případě smluv, jejichž předmětem je prodej zboží,

b) uzavření smlouvy o poskytování služeb nebo

c) uzavření smlouvy o poskytování elektronického obsahu, který není poskytován na hmotném nosiči.

8.1.1. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží nebo pokud

a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce je dodáno odděleně v okamžiku převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední;

b) dodá zboží skládající se z několika částí nebo kusů okamžikem převzetí poslední části nebo posledního kusu;

c) dodává zboží opakovaně po stanovenou dobu, a to okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.

8.1.2. Pokud prodávající poskytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h), zákona č. 102/2014 Sb., ve znění pozdějších předpisů, pouze dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od počátku lhůty pro odstoupení od smlouvy podle odstavce 8.1 a násl. těchto VOP lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy prodávající dodatečně splnil informační povinnost.

8.1.3. Pokud prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Sb., ve znění pozdějších předpisů, nebo v dodatečné lhůtě ve smyslu odstavce 8.1.2 těchto VOP, uplyne lhůta pro odstoupení od smlouvy po 12 měsících a 14 dnech ode dne počátku lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 8.1 a násl. tyto VOP.

8.1.4. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, a to i před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

8.2. Spotřebitel je povinen zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu nebo osobě jím pověřené k převzetí zboží nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy. To neplatí, pokud prodávající navrhne převzetí zboží osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta uvedená v první větě se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.  (§10 odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb.).

8.3. Spotřebitel je povinen, chce-li tohoto práva využít, oznámit prodávajícímu odstoupení od kupní smlouvy nejpozději poslední den stanovené lhůty. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za trvalou, pokud bylo oznámení o odstoupení od smlouvy zasláno prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty na adresu prodávajícího, což je:

LTG, s. r. o.- www.exterio.cz, Hlavní sklad – 3, Pri Šajbách 1, 831 06 Bratislava, Slovenská republika

Toto právo může spotřebitel uplatnit také v kterémkoli z provozoven prodávajícího.

8.4. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy u prodávajícího v listinné podobě nebo formou záznamu na jiném trvalém nosiči; byla-li smlouva uzavřena ústně, postačuje k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho ochotu odstoupit od smlouvy (dále jen "oznámení o odstoupení").

8.4.1. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, od samého počátku se zruší i jakákoli doplňková smlouva týkající se smlouvy, od níž spotřebitel odstoupil. V souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy nelze od spotřebitele požadovat žádné náklady ani jiné platby, s výjimkou náhrady nákladů a plateb uvedených v § 9 odst. 3 a § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a ceny za službu, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby a pokud byla služba plně poskytnuta.

8.5. By odstoupení od smlouvy jsou smluvní strany povinny si vzájemně poskytnuté služby vrátit. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží vyplývající z takového zacházení se zbožím, které je nad rámec toho, co je nezbytné pro stanovení vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h). Zákon č. 102/2014 Sb.

8.6. Spotřebitel může využít formulář pro odstoupení od kupní smlouvy k odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Výše uvedený formulář je volně přístupný na Internetových stránkách Prodávajícího.

8.7. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy v souladu se zákonem č. 102/2014 Sb., nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu dle § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb., a odstoupí-li od smlouvy uzavřené na dálku, ponese i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou. To neplatí, pokud prodávající souhlasil s tím, že je ponese sám, nebo pokud nesplnil svou povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i). Zákon č. 102/2014 Sb.

8.8. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, veškeré platby, které od něj obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a dalších nákladů a poplatků; tím nejsou dotčena ustanovení § 8 odst. 5. Zákon č. 102/2014 Sb. – zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku, popřípadě smlouvy uzavřené mimo prostory prodávajícího a o změně některých zákonů.

8.9. Podle § 9 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb., ve znění pozdějších předpisů, není prodávající povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení zvolenými spotřebitelem a náklady na nejlevnější standardní způsob doručení nabízený prodávajícím.

8.10. Zásilky zaslané v případě odstoupení od kupní smlouvy na dobírku nebudou prodávajícím převzaty. Kupujícím se doporučuje zasílat zásilky doporučenou poštou nebo obdobným formulářem bez uvedení výše dobírky.

8.11. Odstoupením od smlouvy nese spotřebitel pouze náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu nebo osobě jím pověřené k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající souhlasil s tím, že je ponese sám, nebo pokud nesplnil svou povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i). Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo prostory prodávajícího a o změně některých zákonů.

8.12. Kromě povinností stanovených v odstavcích 1, 3 až 5 a § 9 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb. nesmí výkon práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy vést k dodatečným nákladům nebo jiným povinnostem pro spotřebitele.

8.13. Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na zboží a služby definované v § 7 odst. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014 Sb. Z. z.

Konkrétně:

a) poskytování služby, pokud její poskytování bylo zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel uvedl, že byl řádně informován o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby;

b) prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejíž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

c) prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží na zakázku nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele;

d) prodej zboží, které podléhá rychlému znehodnocení nebo rychlé zkáze;

e) prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které nelze vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen;

f) prodej zboží, které může být svou povahou po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím;

g) prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla sjednána v době uzavření smlouvy, jejichž dodání může být provedeno nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, který prodávající nemůže ovlivnit,

h) provádění naléhavých oprav nebo údržby výslovně požadovaných spotřebitelem prodávajícím; to neplatí pro smlouvy o poskytování služeb a smlouvy, jejichž předmětem je prodej zboží jiného než náhradních dílů nezbytných pro provedení opravy nebo údržby, pokud byly uzavřeny během návštěvy prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo zboží předem neobjednal,

i) prodej zvukových záznamů, videonahrávek, zvukových záznamů nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel obal rozbalil;

j) prodej periodik, s výjimkou prodeje na základě smlouvy o předplatném, a prodej knih, které nejsou dodávány v ochranných obalech;

k) poskytování ubytovacích služeb za jiným účelem, než je bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytování stravovacích služeb nebo poskytování služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, a podle kterých se prodávající zavazuje poskytovat tyto služby ve sjednaném čase nebo ve sjednané lhůtě,

l) poskytování elektronického obsahu jiného než na hmotném nosiči, pokud jeho poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně informován o tom, že ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, a to vyjádřením tohoto souhlasu.

8.14. V případě odstoupení od smlouvy je prodávající povinen vrátit peněžní prostředky spotřebiteli ve stejné formě, v jaké je obdržel od spotřebitele. Formu vrácení peněz spotřebiteli je možné změnit pouze se souhlasem spotřebitele.

8.15. Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, není prodávající povinen vrátit spotřebiteli platby dle § 9 odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb. Z. z. před dodáním zboží k němu nebo do doby, než spotřebitel prokáže odeslání zboží zpět prodávajícímu, pokud prodávající nenavrhne převzetí zboží osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.

8.16. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy o poskytování služeb a dal-li svůj výslovný souhlas dle § 4 odst. 6 zákona č. 102/2014 Sb. před zahájením poskytování služeb. Z. z. v platném znění je spotřebitel povinen zaplatit prodávajícímu pouze cenu za plnění skutečně poskytnuté ke dni doručení oznámení o odstoupení od smlouvy. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Je-li celková cena sjednaná ve smlouvě nadhodnocena, vypočítá se cena za skutečně poskytnuté plnění na základě tržní ceny poskytnutého plnění.

8.17. Spotřebitel není povinen platit za:

8.17.1. Služby poskytované v době pro odstoupení od smlouvy, bez ohledu na rozsah poskytovaného plnění, pokud:

8.17.1.1. Prodávající neposkytl spotřebiteli informace dle § 3 odst. 1 písm. h) nebo písm. j), zákona č. 102/2014 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

8.17.1.2. Spotřebitel neudělil Prodávajícímu výslovný souhlas se zahájením poskytování služby dle § 4 odst. 6 zákona č. 102/2014 Sb. v platném znění.

8.17.2. Elektronický obsah, zcela nebo zčásti, který není dodáván na hmotném nosiči, za předpokladu, že:

8.17.2.1. Spotřebitel neudělil Prodávajícímu výslovný souhlas se zahájením poskytování elektronického obsahu dle § 4 odst. 8, zákona č. 102/2014 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

8.17.2.2. Spotřebitel neprohlásil, že byl řádně informován o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo

8.17.2.3. Prodávající neposkytl spotřebiteli potvrzení v souladu s § 6 odst. 1 nebo 2 písm. b). Zákon č. 102/2014 Sb. v platném znění.

8.18. Pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy a vzhledem k jeho povaze není možné zaslat zboží zpět prodávajícímu poštou, je prodávající povinen zajistit vyzvednutí zboží na své náklady ve lhůtě podle § 9 odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb. Z. z., ve znění pozdějších předpisů.

8.19. Prodávající dává Kupujícímu pokyn, že má-li být na základě smlouvy o poskytování služeb zahájeno poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, nebo požádá-li Kupující o poskytnutí služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy:

8.19.1. By udělení souhlasu se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy ztrácí kupující právo odstoupit od smlouvy po úplném poskytnutí služby.

8.19.2. Prodávající musí mít výslovný souhlas kupujícího se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prohlášení, že spotřebitel byl řádně poučen dle bodu 8.19.1 těchto VOP.

IX. Alternativní řešení sporů

9.1. V případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má kupující právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost spotřebitele podle předchozí věty odpoví záporně nebo na takovou žádost neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání spotřebiteli, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporů podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb., o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplňcích některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Subjektem příslušným pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt naleznete na adrese: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), případně jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je k dispozici na adrese: http://www.mhsr.sk/, nebo přímo na stránkách https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).

Kupující má právo zvolit si, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Kupující může využít platformu pro řešení sporů online, která je k dispozici na webových stránkách: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ nebo přímo na webových stránkách: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS. Alternativního řešení sporu může využít pouze Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, který vyplývá ze spotřebitelské smlouvy nebo s ní souvisí. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může žádost zamítnout, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje 20,- EUR. Subjekt alternativního řešení sporů může požadovat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za zahájení alternativního řešení sporů až do výše 5,- EUR včetně DPH.

Veškeré další informace týkající se alternativního řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem vyplývající z kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo související s kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetových stránkách Ministerstva hospodářství Slovenské  republiky www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Sb., o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a dodatcích k některým zákonům, ve znění pozdějších předpisů.

X. Závěrečná ustanovení

10.1. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemně oznámit změnu Všeobecných obchodních podmínek je splněna jejím umístěním na Webové stránky Prodávajícího. V případě změny Všeobecných obchodních podmínek se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí Všeobecnými obchodními podmínkami platnými v době uzavření Kupní a prodejní smlouvy až do okamžiku jejího ukončení.

10.2. Na smluvních vztahů (jakož i jiných právních vztahů, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy podle těchto VOP nejednají v rámci své podnikatelské činnosti (spotřebitelé), se kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, vztahují i na zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy  uzavřené na dálku nebo smlouva uzavřená mimo prostory prodávajícího a zákona č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele.

10.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Reklamačního řádu a Zásad ochrany osobních údajů těchto Webových stránek. Dokumenty – Reklamační řád a Zásady ochrany osobních údajů této Webové stránky jsou zveřejněny na doméně Webové stránky Prodávajícího.

10.4. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti a účinnosti jejich zveřejněním na Internetových stránkách Prodávajícího dne 05.08.2023.

Formulář pro odstoupení od smlouvy ke stažení ZDE.

 
 
 
Výhodné balíky
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verze